Matematični predmeti
LOGIKA
Je predmet za radovedne, zvedave učence, ki bi radi strli kakšen trši oreh.
Z vsebino in metodami poučevanja učenci spoznavajo osnovne logične pojme in se usposobijo za njihovo uporabo. Usvojijo pravila logičnega sklepanja, spoznajo temeljne izjavne povezave, se naučijo reševanja logičnih problemov. Pri logiki učenci srečajo zanimive logične naloge, se priučijo logično razmišljati, natančno izražati ter argumentirano utemeljevati. Pri predmetu učenec razvija samozavest za odločanje in zagovarjanje svojih stališč, prav tako retoriko.
Z vsebinami, obravnavanimi pri logiki, tako učenci spoznajo osnovne logične pojme, razvijajo sposobnost logičnega mišljenja in natančnega izražanja ter medsebojnega komuniciranja. Naučijo se uporabljati pravila logičnega sklepanja, odkrivati dvoumnosti in pridobivajo samozavest pri samostojnem odločanju in zagovarjanju svojih stališč. Logika podpira jasno in utemeljeno izražanje. Predmet je uvod v matematično logiko.
VSEBINA
Vsebina predmeta se glede na strukturo učencev (starost, predznanje) modificira in individualizira.
- Izjavni račun (Enostavne in sestavljene izjave. Izjavni vezniki. Formalizem izjav. Resničnostna tabela. Pravila sklepanja.)
- Delo s temami oziroma nalogami iz tekmovanj iz logike in lingvistike skozi reševanje logičnih nalog.
OCENJEVANJE
Učenec pridobi vsaj dve oceni skozi šolsko leto, in sicer eno oceno s pisnim preverjanjem iz reševanja logičnih nalog in eno oceno izdelka. Izdelek je razčlenjena rešitev dodeljene naloge, oblikovan pisni izdelek in predstavitev razredu.
Pripravila: Neda Tompa
MATEMATIČNA DELAVNICA 8, 9
V okviru predmeta matematična delavnica se učenci ukvarjajo z dejavnostmi, povezanimi z matematiko. Učencem skušamo na zanimiv način prikazati uporabo znanj, obravnavanih pri rednem pouku, vključujemo tudi izkustveno učenje vsebin, s katerimi se učenci srečajo kasneje pri rednem pouku matematike. Matematična znanja poglabljamo v smereh, ki niso neposredno povezane z delom pri pouku matematike.
Matematična delavnica sestoji iz treh enoletnih izbirnih predmetov (matematična delavnica 7, matematična delavnica 8, matematična delavnica 9), ki se navezujejo na vsebine pouka matematike sedmega, osmega oziroma devetega razreda.
Učenec načeloma obiskuje delavnico, ki se navezuje na razred, ki ga obiskuje, možne pa so tudi izjeme. Učenec lahko obiskuje delavnico za osmi ali deveti razred, četudi ni obiskoval predhodnih delavnic.
TEME IN VSEBINE
Matematična delavnica 7
Sklopi: | Vsebine: |
– logika, – štetje, – nenavadna aritmetika, – tlakovanja. |
– logične besedilne naloge, – trikotni, večkotni in drugačni vzorci točk, – grafi, – labirinti, – različni zapisi števil (rimske številke, črtični zapis), – razni postopki preverjanja pravilnosti pisnih izračunov, – algoritmi za pisno računanje – uganjevanje števil, – računanje z ostanki pri deljenju, – tlakovanje s pravilnimi in z nepravilnimi liki, – preoblikovanje tlakovanja, – utemeljevanje s tlakovanjem, – izdelovanje tlakovanja po lastni zamisli, – zgledi tlakovanja iz vsakdanjega življenja. |
Matematična delavnica 8
Sklopi: | Vsebine: |
– zgodovina matematike, – drugačna geometrija, – miselne igre in zanimivi miselni postopki, – geometrija s prepogibanjem papirja. |
– števila, simbolika, geometrija in aritmetika v starih kulturah, – stari računski pripomočki, – način učenja matematike pred 50 ali 100 leti, – znameniti ali zanimivi matematiki, – geometrija likov tangrama, – izdelava geometrijskih teles ter drugih izdelkov s prepogibanjem papirja – origami – geometrijske konstrukcije z nestandardnimi orodji (deščica, kozarec, vžigalice ipd.), – različne igre s števili, – naloge s tehtanji, – iskanje zmagovalnih strategij, – naloge s šahovskimi figurami, – preproste igre na srečo, – konstrukcija preprostih geometrijskih likov s prepogibanjem papirja, – konstrukcija zaporedij, – topologija ploskev. |
DEJAVNOSTI
V matematični delavnici naj bi bili učenci čim bolj aktivni. Učenci se učijo z igro, izkušnjo, rišejo, tlakujejo, preiskujejo, izdelujejo modele, projekte ipd. Delali bodo samostojno ali skupinsko. Matematične vsebine bodo obdelovali s preiskovanjem in novo znanje pridobivali predvsem na izkustveni način.
Predmet je namenjen učencem z različnimi matematičnimi sposobnostmi. Vsebine in oblike dela bodo prilagojene sposobnostim in interesom učencev, ki se bodo odločili za ta izbirni predmet.
PREVERJANJE IN OCENJEVANJE
Učenci bodo skozi celo šolsko leto pridobili tri ocene. Za oceno bodo pripravili seminarsko nalogo, ocenjeno bo praktično delo (npr. izdelava modela telesa, izdelava vzorca z različnimi matematičnim transformacijami ali s tlakovanjem …), pri čemer bodo morali znati razložiti tudi matematično ozadje. Eno oceno bo učenec pridobil na podlagi ustnega ocenjevanja.
800×600 Normal 0 21 false false false SL X-NONE X-NONE MicrosoftInternetExplorer4
V okviru predmeta matematična delavnica se učenci ukvarjajo z dejavnostmi, povezanimi z matematiko. Učencem skušamo na zanimiv način prikazati uporabo znanj, obravnavanih pri rednem pouku, vključujemo tudi izkustveno učenje vsebin, s katerimi se učenci srečajo kasneje pri rednem pouku matematike. Matematična znanja poglabljamo v smereh, ki niso neposredno povezane z delom pri pouku matematike.
Matematična delavnica sestoji iz treh enoletnih izbirnih predmetov (matematična delavnica 7, matematična delavnica 8, matematična delavnica 9), ki se navezujejo na vsebine pouka matematike sedmega, osmega oziroma devetega razreda.
Učenec načeloma obiskuje delavnico, ki se navezuje na razred, ki ga obiskuje, možne pa so tudi izjeme. Učenec lahko obiskuje delavnico za osmi ali deveti razred, četudi ni obiskoval predhodnih delavnic.
TEME IN VSEBINE
Matematična delavnica 7
Matematična delavnica 8
Vsebuje sklope:
– zgodovina matematike,
– drugačna geometrija,
– miselne igre in zanimivi miselni postopki,
– geometrija s prepogibanjem papirja.
Vsebine:
– števila, simbolika, geometrija in aritmetika v starih kulturah,
– stari računski pripomočki,
– način učenja matematike pred 50 ali 100 leti,
– znameniti ali zanimivi matematiki,
– geometrija likov tangrama,
– izdelava geometrijskih teles ter drugih izdelkov s prepogibanjem papirja – origami
– geometrijske konstrukcije z nestandardnimi orodji (deščica, kozarec, vžigalice ipd.),
– različne igre s števili,
– naloge s tehtanji,
– iskanje zmagovalnih strategij,
– naloge s šahovskimi figurami,
– preproste igre na srečo,
– konstrukcija preprostih geometrijskih likov s prepogibanjem papirja,
– konstrukcija zaporedij,
– topologija ploskev.
DEJAVNOSTI
V matematični delavnici naj bi bili učenci čim bolj aktivni. Učenci se učijo z igro, izkušnjo, rišejo, tlakujejo, preiskujejo, izdelujejo modele, projekte ipd. Delali bodo samostojno ali skupinsko. Matematične vsebine bodo obdelovali s preiskovanjem in novo znanje pridobivali predvsem na izkustveni način.
Predmet je namenjen učencem z različnimi matematičnimi sposobnostmi. Vsebine in oblike dela bodo prilagojene sposobnostim in interesom učencev, ki se bodo odločili za ta izbirni predmet.
PREVERJANJE IN OCENJEVANJE
Učenci bodo skozi celo šolsko leto pridobili tri ocene. Za oceno bodo pripravili seminarsko nalogo, ocenjeno bo praktično delo (npr. izdelava modela telesa, izdelava vzorca z različnimi matematičnim transformacijami ali s tlakovanjem …), pri čemer bodo morali znati razložiti tudi matematično ozadje. Eno oceno bo učenec pridobil na podlagi ustnega ocenjevanja.