Šah

Cilj predmeta Šah (Šahovske osnove) je motivirati učence za šah in usmerjati v usvajanju osnovnih šahovskih znanj in veščin. Znanje se gradi sistematično s teoretičnimi analizami tematskih učnih zgledov. Predmet ponuja kakovosten način šahovskega izobraževanja temeljnih vsebin šahovske igre in osnov šahovske teorije. Učenci spoznajo šahovski jezik, šahovsko kulturo, šahovske zakonitosti in se seznanijo s šahovsko analizo. Šahovsko udejstvovanje krepi ustvarjalno in kriticno mišljenje, podpira osebnostno rast, utrjuje zbranost, analitičnost, odgovornost in pogum za odločanje. Šah podpira razvoj in treniranje spomina in prostorske orientacije. Šah je skozi stoletja postal kulturni pojav in je dediščina človeške civilizacije.

V okviru predmeta učenci usvojijo temeljne vsebine in zakonitosti šahovske igre. Pri vajah se učijo pravilnega postopka izbiranja poteze, smotrne izrabe razpoložljivega časa za razmišljanje in drugih pomembnih tehničnih veščin. Svoje zamisli in poteze lahko primerjajo s pravilnimi rešitvami iz šahovske literature. Predvideno je tudi delo z računalniškim šahovskim analizatorjem, ki jim poda analizo za vsako njihovo potezo. Delo poteka ob preverjenih in strokovno komentiranih učnih zgledih ter preko zgledov partij velikih mojstrov.

Učenje šaha v najstniških letih izboljša verbalne in numerične spretnosti. Ob šahovskem udejstvovanju pa urimo še koncentracijo, potrpežljivost, vztrajnost, vizualizacijo, načrtovanje, tehtanje možnosti, abstraktno ter logično razmišljanje, kar pa so vzgojno-oblikovalni potenciali šahovske igre za osebnostni razvoj otrok. Izbirni predmet šah poudarja vzgojno, športno in ustvarjalno razsežnost šahovske igre in kulture.

Cilji učnega načrta so naravnani na pridobivanje procesnih znanj za šahovsko izpopolnjevanje, prek katerih bodo učenci usvajali vsebinska znanja in si razvijali razmišljajoči spoznavni slog, samostojnost in kritičnost mišljenja, sposobnosti analize in sinteze, vrednotenja in predvidevanja, načrtovanja in odločanja, ustvarjalnost, intelektualno zbranost ter druge odlike mišljenja in osebnosti. Predlagane vsebine za uresničevanje ciljev učnega načrta so zasnovane v klasičnih šahovskih učbenikih in se naslanjajo na koncept splošne šahovske teorije ter klasične šahovske kulture.

VSEBINA

  • Pravila šahovske igre, šahovska zgodovina, šahovska notacija.
  • Osnovne šahovske končnice.
  • Načrtovanje šahovske igre, splošna šahovska teorija.

OCENJEVANJE

Vsebina predmeta je razdeljena na posamezne tematske sklope in učitelj ocenjuje ob koncu vsakega sklopa. Ocenjuje tudi odnos do predmeta in sodelovanje pri pouku.

Pripravila: Neda Tompa

Morda vam bo všeč tudi...

Dostopnost