Računalništvo: urejanje besedil, multimedija, rač. omrežja
Pri predmetu računalništvo učenci pridobijo tista temeljna znanja računalniško-informacijske pismenosti, ki so potrebna v vsakdanjem življenju in pri nadaljnjem izobraževanju (npr. pisanje seminarskih in raziskovalnih nalog, računalniške predstavitve, e-komunikacija …). Vsebina predmeta je prilagojena predznanju učencev in je namenjena tako začetnikom kot tudi učencem, ki že imajo nekaj znanja pri delu z računalnikom, saj svoje znanje nadgrajujejo z zahtevnejšimi vsebinami.
V 7. razredu učenci spoznajo delo v Microsoft Office programih (Word, Excel, PowerPoint), v 8. razredu svoje znanje nadgradijo s programi za obdelovanje multimedije (obdelava slik, kreiranje lastnega videoposnetka), v 9. razredu pa poglobijo znanje še z osnovnimi koncepti programiranja in temeljnih storitev računalniških omrežij. (dopolnjeno: marec 2018)
______________________________________________________________________
Živimo v dobi informatizacije in modernih hitrih komunikacij. V našem življenju si je računalnik skoraj v sleherni sredini že dodobra utrdil mesto. Med sodobna znanja in veščine, ki jih od posameznika zahteva življenje, sodi ustrezna uporaba računalnika. Teh veščin se bodo učili učenci pri predmetih s področja računalništva.
Vsak učenec bo na svojem računalniku izdelal različne izdelke, primerne njegovi razvojni stopnji, predznanju in sposobnostim. Predmet lahko izberejo vsi učenci ne glede na to, ali imajo doma računalnik ali ne. Za samostojne vaje in utrjevanje lahko uporabijo računalnike v multimedijski učilnici v dogovoru z učiteljico računalnikarko.
TEME IN VSEBINE
Urejanje besedil
Predmet urejanje besedil je namenjen učencem, ki se za računalništvo odločajo prvič in imajo manj izkušenj pri delu z računalnikom. Učenci se seznanijo s strojno in programsko opremo ter osnovami dela v okolju Windows. Podrobno spoznajo urejevalnik besedil WORD in vse njegove funkcije, ki omogočajo oblikovanje besedila. Spoznajo predstavitveni program POWERPOINT in osnove analitičnega programa EXCEL. Seznanijo se s preprosto računalniško grafiko.
Seznanijo se tudi z delom na svetovnem spletu. Naučijo se iskati različna gradiva na spletu in jih shranjevati na lokalnem disku računalnika. Pri uporabi interneta se učenci seznanijo z varno rabo le-tega.
Pri urejanju besedil se naučijo sodelovalnega dela pri delu v “oblaku”.
Multimedija
Predmet je nekoliko bolj zahteven. Od učencev, ki želijo obiskovati ta predmet, pričakujemo, da dobro obvladajo delo v operacijskem sistemu Windows, se znajdejo v lokalnem omrežju in na svetovnem spletu.
Spoznavajo različne vrste medijev in možnosti predstavitve informacije s sliko, z zvokom in besedilom. Naučijo se poiskati slikovne, zvočne in druge podatke na internetu, jih ustrezno obdelati z ustreznimi programskimi orodji in jih uporabiti pri svoji predstavitvi. Spoznajo program za izdelavo videoposnetkov in izdelajo svoj videoposnetek.
Seznanijo se z osnovami animacije.
Spoznajo tudi možnosti obdelovanja fotografij, filmov in pripravo animacij z aplikacijami v “oblaku”.
Računalniška omrežja
Predmet je dokaj zahteven. Od učencev, ki želijo obiskovati ta predmet, pričakujemo, da dobro obvladajo delo v operacijskem sistemu Windows, se znajdejo v lokalnem omrežju in na svetovnem spletu. Dobrodošlo pa je tudi razumevanje angleškega jezika, saj se učenci pri programiranju spletnih strani srečajo s strokovnimi angleškimi izrazi.
Delali bomo z enim od odprtokodnih programov za izdelovanje spletnih strani, ki so prosto dostopni na spletu. Naučili se bomo oblikovanja spletnih strani, spreminjanja pisav, barv, odstavkov … Na svoje strani bomo vstavili navzkrižne hiperpovezave. Zahtevnejše bo delo z okvirji, seznanili pa se bomo tudi z osnovami interaktivnosti.
Učenci izdelajo spletno stran na temo, v kateri lahko predstavijo, npr. domači kraj, dejavnosti, ki jih zanimajo, ali temo iz katerega od učnih predmetov osnovne šole.
PREVERJANJE IN OCENJEVANJE
Učenec je skozi celo šolsko leto ocenjen najmanj dvakrat. Učenec dobi praktično nalogo, v kateri izkaže, katere veščine obvlada. Ocenjuje se tudi teoretično znanje, vendar je tega zelo malo. V drugem – zadnjem ocenjevalnem obdobju dobi učenec oceno za izdelek, ki je ocenjen po tehnični plati.
800×600 Normal 0 21 false false false SL X-NONE X-NONE MicrosoftInternetExplorer4
TEME IN VSEBINE
Predmet je nekoliko bolj zahteven. Od učencev, ki želijo obiskovati ta predmet, pričakujemo, da dobro obvladajo delo v operacijskem sistemu Windows, se znajdejo v lokalnem omrežju in na svetovnem spletu.
Spoznavajo različne vrste medijev in možnosti predstavitve informacije s sliko, z zvokom in besedilom. Naučijo se poiskati slikovne, zvočne in druge podatke na internetu, jih ustrezno obdelati z ustreznimi programskimi orodji in jih uporabiti pri svoji predstavitvi.
Seznanijo se z osnovami animacije.
Bolj podrobno spoznajo Microsoftov program Power Point. Naučijo se pripraviti predstavitev po različnih oblikovnih predlogah. Predstavitev znajo animirati in programirati prehode, vključiti znajo slike, zvok in druge elemente.
Izdelajo multimedijsko predstavitev, s katero učenci predstavijo drugim učencem temo, ki jih zanima.
Računalniška omrežja
Predmet je dokaj zahteven. Od učencev, ki želijo obiskovati ta predmet, pričakujemo, da dobro obvladajo delo v operacijskem sistemu Windows, se znajdejo v lokalnem omrežju in na svetovnem spletu. Dobrodošlo pa je tudi razumevanje angleškega jezika, saj se učenci pri programiranju spletnih strani srečajo s strokovnimi angleškimi izrazi.
Delali bomo z enim od odprtokodnih programov za izdelovanje spletnih strani, ki so prosto dostopni na spletu. Naučili se bomo oblikovanja spletnih strani, spreminjanja pisav, barv, odstavkov … Na svoje strani bomo vstavili navzkrižne hiperpovezave. Zahtevnejše bo delo z okvirji, seznanili pa se bomo tudi z osnovami interaktivnosti.
Učenci izdelajo spletno stran na temo, v kateri lahko predstavijo, npr. domači kraj, dejavnosti, ki jih zanimajo, ali temo iz katerega od učnih predmetov osnovne šole.