Sodobna priprava hrane, načini prehranjevanja
Pri izbirnih predmetih s področja prehrane učence učimo o prehrani glede na zagotavljanje in ohranjanje zdravja. Učijo se o pomembnosti varne, varovalne in zdrave prehrane ter o načinu priprave. Učenci razvijajo sposobnosti uporabe, povezovanja in tvornega mišljenja za preudarno odločanje o lastni prehrani predvsem v smislu zagotavljanja zdravja. Namen predmeta je poglabljanje in širjenja znanja za učence, ki bi želeli nadaljevati šolanje na agroživilskih, gostinsko-turističnih in zdravstvenih šolah.
TEME IN VSEBINE
Sodobna priprava hrane:
• hranljive snovi, povezane z zdravjem,
• kakovost živil in jedi,
• priprava zdrave hrane,
• prehranske navade.
Načini prehranjevanja:
• prehranjenost z vidika varovanja in ohranjanja zdravja,
• tradicionalni in drugačni načini prehranjevanja,
• prehrana v različnih starostnih obdobjih,
• prehrana v izrednih razmerah, ki je vezana na okolje in stanje v danem trenutku.
DEJAVNOSTI
Pouk poteka v dveh oblikah, in sicer kot teoretični in praktični pouk. Pri teoretičnem delu se pogovarjamo o izbranih vsebinah, opravljamo intervjuje in različne analize ter se pripravljamo na praktično delo. Poudarek je na praktičnem delu, ki poteka pod vodstvom učitelja. Delo je lahko individualno, v dvojicah ali v drugih manjših skupinah.
PREVERJANJE IN OCENJEVANJE
Ocenjevanje obsega znanje in razumevanje obravnavane snovi in obvladovanje praktičnih spretnosti in veščin. Učenec skozi celo šolsko leto dobi tri ocene, pri čemer se dvakrat ocenjuje praktično delo. Ob koncu šolskega leta učenec dobi pisno oceno iz znanja in razumevanja teoretične snovi.