Šolsko novinarstvo
Pri šolskem novinarstvu učenci nadgrajujejo znanje, ki so ga dobili pri slovenščini. Predmet se povezuje tudi z drugimi predmeti in z različnimi področji. Učenci poglabljajo temeljne jezikoslovne pojme, spoznavajo najpogostejše oblike novinarskega sporočanja ter zbiranje zanimivosti in raziskovanje le-teh. Razvijajo sposobnosti za štiri sporazumevalne dejavnosti: poslušanje, govorjenje, branje in pisanje. Kritično presojajo in vrednotijo izdelke medijev. Spoznavajo delo novinarja televizije, radia in časopisa.
TEME IN VSEBINE
Učenci prebirajo časopisni in revijalni tisk, sledijo radijskemu in televizijskemu programu. Sestavljajo različna informativna in interpretativna novinarska sporočila. Pripravijo svoj časopis. S svojimi prispevki sodelujejo na različnih literarnih natečajih in tudi pri občinskem glasilu. Uvajajo se v raziskovanje jezika in književnosti, spoznavajo socialne zvrsti jezika.
DEJAVNOSTI
Pouk poteka deloma v individualni, deloma v skupinski obliki. Učne ure so organizirane tudi kot sestanki redakcije časopisa, oz. oddaje. Pri oblikovanju člankov, prispevkov ali oddaj si učenci pomagajo z računalnikom in internetom. Delo je tudi terensko in raziskovalno. Pri delu učitelj spodbuja ustvarjalnost in samostojnost učencev. Učenci spoznajo poklic novinarja treh različnih medijev, časopisa,radia in televizije.
PREVERJANJE IN OCENJEVANJE
Učenec je ocenjen za pripravo krajšega tematskega glasila, pripravo in izvedbo intervjuja, pisno poročilo o aktualnih dogodkih, ki se dogajajo v šoli in izven nje, ali za pripravo krajše TV-oddaje, npr. dnevnika, ki ga tudi posnamemo. Ob posnetku kritično presojamo vsebino in nastop učencev.
Ocenjuje se zbiranje gradiva, izvirnost, slovnična pravilnost zapisanega, zanimivost, sodelovanje in odnos do dela, priprava oddaje, izbira teme in njena izvedba.