Nemščina I, II, III

Nemščina je v osnovni šoli triletni predmet. Učenci, ki uspešno zaključijo šolanje v osnovni šoli in s tem tudi triletno učenje nemščine kot izbirnega predmeta, lahko v gimnaziji nadaljujejo z učenjem nemščine po modulu B, to je nemščina kot nadaljevalni tuji jezik.

V času svetovnega povezovanja ima tuji jezik vedno večji pomen tudi v vzgoji in izobraževanju. Še posebej to velja za nemščino, jezik naših sosedov Avstrijcev.

Jezikovne spretnosti so pomembne zaradi neposredne uporabnosti za učence, pozneje pa za njihovo poklicno izobraževanje, širjenje njihove komunikacijske sposobnosti prek meja tako v poklicnem kot v zasebnem življenju. Pouk nemščine omogoča neposreden stik z drugimi ljudmi in njihovimi kulturami, prispeva k osebnostnemu razvoju in hkrati krepi učenčevo narodnostno identiteto.

Splošni cilji predmeta:

  • razvijanje občutljivosti za jezik ter razumevanje drugačnosti,
  • razumevanje, da je nemščina sredstvo, s katerim pridobijo več znanja in izkušenj,
  • razvijanje jezika v vseh štirih sposobnostih (slušno in bralno razumevanje, ustno in pisno sporočanje).

Učne vsebine: šola, družina, čas, prosti čas, bivanje v mestu in na podeželju, živali, dežele nemškega govornega območja, počitnice, dopisovanje s prijatelji, nakupovanje in moda, naročanje v restavraciji, poklici, zdravje in človeško telo.

Učenci svoje besedišče dodatno širijo z izvajanjem projektov na določeno temo in osvajanjem vsebin računalniških programov.

Učenci bodo pri pouku nemščine kot obvezni izbirni predmet potrebovali:

7. RAZRED: učbenik in del.zvezek Wir 1, avtorja Giorgia Motte, založbe Rokus Klett, en velik črtast zvezek s trdimi platnicami.

8. RAZRED: učbenik in del.zvezek Wir 2, avtorja Giorgia Motte, založbe Rokus Klett, en velik črtast zvezek s trdimi platnicami (lahko lanskoletni).

9. RAZRED: učbenik in del.zvezek Wir 3, Giorgia Motte, založbe Rokus Klett, en velik črtast zvezek s trdimi platnicami (lahko lanskoletni).

Preverjanje in ocenjevanje znanja

Vrste preverjanja:

  • sprotno (opazovanje učenčevega jezikovnega razvoja med učnimi dejavnostmi, pisni testi, mapa z zbranimi izdelki, samoocenjevanje s pomočjo vprašalnikov);
  • preverjanje domačih nalog.

Ocenjevanje:

  • ustno sporočanje (opazovanje učencev pri določenih dejavnostih);
  • pisno sporočanje (slušno in bralno razumevanje, sposobnost uporabe jezikovnih zakonitosti, bogastvo in ustreznost rabe besedišča).

Vrste pisnih nalog:

  • šolske naloge po določenem tematskem sklopu. Ena v vsakem ocenjevalnem obdobju, vnaprej napovedana z zapisanim kriterijem;
  • krajši testi.

Končna ocena je sestavljena iz preverjanja in ocenjevanja vseh štirih jezikovnih spretnosti, razen v primeru objektivnih posebnosti učenca kot so slabovidnost, legastenija, težave s sluhom, osebnostne motnje.

Druge aktivnosti:

  • ekskurzija na nemško govorno področje,
  • bralna značka v nemškem jeziku,
  • udeležba na šolskem tekmovanju (po možnosti tudi na državnem) v 9. razredu,
  • sodelovanje v natečajih.

Pripravil: Mihel Božič

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Dostopnost