Aktivnosti na šolskem ekovrtu

Na sredinem vrtičkarskem srečanju sta tokrat sočasno potekali dve vrsti dejavnosti. V učilnici smo sadili mikrozelenje. Nizke posodice (10×10) smo napolnili z 1-2 cm zemlje, ki smo jo dobro stisnili. Zemljo smo poškropili z vodo in po vrhu posuli semena redkvice in sončnice. Pladenj smo obtežili z drugim, enakim. Vanj lahko položimo kamenčke, da povečamo obtežitev. Pladenj doma postavimo na svetlo mesto in škropimo semena vsake 2 dni, po potrebi. Ko začnejo semena kliti, zgornji pladenj odstranimo in pustimo, da kalčki zrastejo. Zatem jih porežemo in pojemo v solati, dodamo v sendvič in drugim jedem. Mikrozelenje vsebuje veliko vitaminov in mineralov, ki jih mlada rastlina potrebuje zato, da lahko zraste v plod. Kalčki imajo znatno večjo vsebnost hranil od ploda rastline in so zato čudoviti dodatek k naši prehrani.

Druga dejavnost je potekala na vrtu. Nagrabili smo še preostalo listje in z njim ponovno  pokrili vrtne poti, nekaj pa ga dali v premičen kompostnik. S pokrivanjem vrtnih poti preprečujemo zbijanje in izsuševanje zemlje. Obrezali smo maline, da smo odstranili suho vejevje. Lotili smo se tudi obrezovanja zelišč v zeliščnem skalnjaku, odstranjevanja plevela in zastiranja poti v spirali z miskantusom. Miskantus je močvirnata trava, razrezana na drobne kose. Uporabljamo jo kot zastirko, s katero nalagamo organski material na zemljo. Hkrati preprečujemo nastajanje blata, zbijanje in izsuševanje zemlje.

 

Trzin, 11. 12. 2019

Mihael Božič, koordinator in vodja projekta Šolski ekovrtovi

 

Morda vam bo všeč tudi...

Dostopnost