Svetovalna služba

Za poglabljanje in pospeševanje strokovnosti in kvalitete vzgojno-izobraževalnega dela ter za učinkovito delo z učenci in izvajanje drugih nalog ima šola šolskega svetovalnega delavca (pedagog – psiholog).

Temeljna naloga svetovalne službe je, da se na podlagi svojega specifičnega znanja preko svetovalnega odnosa in na strokovno avtonomni način vključuje v kompleksno reševanje pedagoških, psiholoških in socialnih vprašanj šole kot ustanove s tem, da pomaga in sodeluje z vsemi udeleženci (otroki, učenci, učitelji, vodstvom, starši in zunanjimi ustanovami). Osnovne vrste dejavnosti šolskega svetovalnega delavca so:

  • dejavnosti pomoči,
  • razvojno preventivne dejavnosti,
  • dejavnosti načrtovanja in evalvacije.

Svetovalna služba preko teh osnovnih vrst dejavnosti pomaga vsem udeležencem šole in sodeluje z njimi na področju učenja in poučevanja, šolske kulture, vzgoje, klime in reda, telesnega, osebnega in socialnega razvoja, šolanja in karierne orientacije ter na področju socialno-ekonomskih stisk.

Temeljne prednostne naloge šolske svetovalne službe:

  • šolski novinci – postopek vpisa, ugotavljanje zrelosti , odlog všolanja,spremljava in pomoč pri premagovanju morebitnih težav,
  • karierna orientacija,
  • korektivno delo z učenci z motnjami v razvoju,
  • priprave in koordiniranje oblik pomoči učencem s posebnimi potrebami;
  • sodelovanje z učitelji pri izdelavi individualiziranih programov,
  • vzgojno svetovanje,
  • individualno in skupinsko delo z učenci,
  • identifikacija nadarjenih učencev,
  • spremljanje in koordinacija dela z nadarjenimi učenci,
  • sodelovanje pri izdelavi plana izobraževanja za učiteljski zbor,
  • aktualna problematika
  • sodelovanje pri sistematičnem načrtovanju in evalvaciji vzgojno-izobraževalnega dela šole,
  • sodelovanje v projektih, ki potekajo in uvajanje novosti s pedagoško- psihološkega  področja,
  • raziskovalno delo v smislu spremljanja in evalvacije prednostnih nalog,
  • pomoč pri plačilu šolskih obveznosti in načrtovanju reševanja socialne problematike
  • prizadevanje za dobro psihosocialno klimo šole.
Dostopnost