Za poglabljanje in pospeševanje strokovnosti in kvalitete vzgojno-izobraževalnega dela ter za učinkovito delo z učenci in izvajanje drugih nalog ima šola šolskega svetovalnega delavca (pedagog – psiholog).
Temeljna naloga svetovalne službe je, da se na podlagi svojega specifičnega znanja preko svetovalnega odnosa in na strokovno avtonomni način vključuje v kompleksno reševanje pedagoških, psiholoških in socialnih vprašanj šole kot ustanove s tem, da pomaga in sodeluje z vsemi udeleženci (otroki, učenci, učitelji, vodstvom, starši in zunanjimi ustanovami). Osnovne vrste dejavnosti šolskega svetovalnega delavca so:
- dejavnosti pomoči,
- razvojno preventivne dejavnosti,
- dejavnosti načrtovanja in evalvacije.
Svetovalna služba preko teh osnovnih vrst dejavnosti pomaga vsem udeležencem šole in sodeluje z njimi na področju učenja in poučevanja, šolske kulture, vzgoje, klime in reda, telesnega, osebnega in socialnega razvoja, šolanja in karierne orientacije ter na področju socialno-ekonomskih stisk.
Temeljne prednostne naloge šolske svetovalne službe:
- šolski novinci – postopek vpisa, ugotavljanje zrelosti , odlog všolanja,spremljava in pomoč pri premagovanju morebitnih težav,
- karierna orientacija,
- korektivno delo z učenci z motnjami v razvoju,
- priprave in koordiniranje oblik pomoči učencem s posebnimi potrebami;
- sodelovanje z učitelji pri izdelavi individualiziranih programov,
- vzgojno svetovanje,
- individualno in skupinsko delo z učenci,
- identifikacija nadarjenih učencev,
- spremljanje in koordinacija dela z nadarjenimi učenci,
- sodelovanje pri izdelavi plana izobraževanja za učiteljski zbor,
- aktualna problematika
- sodelovanje pri sistematičnem načrtovanju in evalvaciji vzgojno-izobraževalnega dela šole,
- sodelovanje v projektih, ki potekajo in uvajanje novosti s pedagoško- psihološkega področja,
- raziskovalno delo v smislu spremljanja in evalvacije prednostnih nalog,
- pomoč pri plačilu šolskih obveznosti in načrtovanju reševanja socialne problematike
- prizadevanje za dobro psihosocialno klimo šole.