Medobčinski otroški parlament

 

Na medobčinskem otroškem parlamentu naših okoliških občin se srečujemo parlamentarci iz kar 11 osnovnih šol. OŠ Jurija Vege Moravče, OŠ Domžale, OŠ Preserje pri Radomljah, OŠ Venclja Perka Domžale, OŠ Roje, OŠ Dragomelj, OŠ Janka Kersnika Brdo, OŠ Rodica, OŠ Mengeš, OŠ Dob in nenazadnje iz OŠ Trzin. Krovna tema letošnjega otroškega šolskega parlamenta je ŠOLSTVO IN ŠOLSKI SISTEMI, na podlagi katere so na vseh šolah izvedli več dejavnosti. Ponekod so učenci raziskovali tuje šolske sisteme in jih nato primerjali z našim. Skoraj na vseh šolah pa so čas posvetili temu, da bi ugotovili, kaj je učencem v trenutnem šolskem sistemu, ali pa kar konkretno na njihovi šoli, všeč, in kaj bi raje spremenili, dodali, odvzeli …

Letošnji medobčinski otroški parlament se je v organizaciji OŠ Trzin odvijal 15. 2. 2018 v trzinski dvorani Marjance Ručigaj. Po uvodnih nagovorih smo srečanje pričeli s predstavo Vsak učenec je lahko uspešen, ki so nam jo zaigrali učenci 6. b razreda iz Osnovne šole Preserje pri Radomljah. S pomočjo živalskih likov so nas opomnili, da je lahko vsak učenec uspešen, če se le upošteva njegove sposobnosti. Prvi del srečanja pa smo sklenili s poročanjem treh predstavnikov vseh sodelujočih šol.

Drugi del srečanja je bil namenjen delavnicam. Vsi učenci so se porazdelili po treh delavnicah.

Prvo delavnico je vodila Miša Hardi Vitorović. Tu so učenci razmišljali, na kakšen način bi se lahko približali učencem priseljencem, ki ne znajo slovenskega jezika. Na delavnici so dosegli naslednje cilje:

  • prepoznali in opisali so čustva drugega,
  • pokazali razumevanje za potrebe ljudi, ki so drugačni od njih,
  • spoznali so, da so vsem ljudem, vključno s tistimi, ki so drugačnega videza ali izhajajo iz drugih kultur, skupna ista čustva,
  • predlagali so konkretne predloge, kako pomagati priseljencu v razredu: Nekaj učencev se je osredotočilo na učno pomoč in pomoč pri domačih nalogah, predlagali so tudi, da bi plakat s pozdravi v vseh jezikih priseljencev krasil glavni vhod na šoli, da bi se počutili dobrodošle, tudi dan predstavitve tujih kultur preko kulinarike in podobno bi bil koristen, najbolj pa prevajalec v razredu, dokler učenec slovenskega jezika ne osvoji dovolj.

Druga delavnica je potekala pod vodstvom Bernarde Mal. Učenci so se z mentorico osredotočili na učne vsebine, načine učenja v šoli. Strinjali so se, da bi si izbrali še dva nova predmeta (osnove osebne kulture in finance in podjetništvo). Šli pa so tudi izven okvirjev šole ter se na kratko dotaknili odnosov s starši. Če povzamemo njihove zelo konkretne predloge, si želijo:

–  več praktičnega in uporabnega znanja, ki jih bo usposobilo za življenje,

–  več dela v skupinah, projektnih nalog povezanih z lokalnim okoljem,

– staršem želijo sporočiti, da so preveč zaščitniški, potrebujejo tudi slabe izkušnje, da jih okrepijo, in druženje z vrstniki, da najdejo in prepoznajo svoje mesto v družbi.

Tretjo delavnico je pripravila  Bojana Vodnjov. Z učenci so trli oreh dobre komunikacije. Našteli so dejavnike, ki po njihovem mnenju vplivajo na dobro komunikacijo in jih tudi obrazložili (npr. medsebojno poslušanje sogovornikov …).

Ko so skupine učencev svoje delo in razmišljanja predstavile preostalim učencem in svojim mentorjem, pa smo druženje zaključili z OPZ OŠ Trzin. Pevski zbor pod vodstvom Mateje Košir in Barbare Karba je poskrbel, da sta nam v glavah še dolgo odmevali pesmi Mamamia – Energija glasbe in Dons sem se zavedu.

Učenci OŠ Trzin bodo sporočila našega medobčinskega parlamenta posredovali parlamentarcem na regijskem otroškem parlamentu, ki se bo odvijal 15. 3. 2018 na OŠ Dobrova. Zagotovo pa se veselimo tudi medobčinskega otroškega parlamenta v prihodnjem šolskem letu, ko bomo pokazali, kako bomo naše letošnje delo nadgradili s konkretnimi akcijami s ciljem izboljšati življenje na šolah in morda spremeniti tudi košček šolskega sistema.

Mentorici Ana Lončar Burjek in Barbara Karba

Avtorica fotografij: Tanja Jankovič

Morda vam bo všeč tudi...

Dostopnost