DOGODKI V OKVIRU TEDNA VSEŽIVLJENJSKEGA UČENJA

Zlati kamenčki

Teden vseživljenjskega učenja je potekal bolj ali manj ob različnih dramatizacijah. Posebej ponosni smo na to, da so pri tem sodelovali tudi otroci iz vrtca. Vzgojiteljica Romana Uršič je priredila pravljico Janeza Bitenca Zlati kamenčki. Otroci iz skupine SOVICE so se jo naučili in večkrat zaigrali različni publiki. Med drugim tudi učencem iz prve triade.

Zgodba govori o tem, kako si je miška zelo močno želela lizike. Mama ji je dala bele kamenčke, vendar si je z njimi ni mogla kupiti. Dedek Vsevedek ji je svetoval, da si poišče zlate kamenčke. Odpravila se je čez 7 gora, kjer so ji palčki v zameno, ker je za vsakega spletla košarico, dali nekaj zlatih kamenčkov.  In tako je lahko v trgovini kupila kar nekaj lizik.

Nastopajoči so nas očarali s suverenostjo in prisrčnostjo, predstavi pa je piko na i dala tudi domiselna scena.

 

Grad, gradič

V tretjem b razredu smo pripravili rusko glasbeno pravljico Grad, gradič, ki govori o tem, kako so si živali poiskale dom v praznem gradu sredi jase. Grad je že kar pokal po šivih, ko je iz gozda prilomastil še medved Teptun in izgnal vse živali. Ker imamo v avli velik lesen grad, se nam je zdelo škoda, da ga ne bi izkoristili. Odločili smo se, da bomo predstavo pripravili za vse prvošolce.

Učenci, ki so v predstavi zaigrali živali, so si doma s pomočjo staršev izdelali kostume. Ostali učenci so predstavo obogatili s spremljavo na malih ritmičnih inštrumentih. No ja, za dobro predstavitev zgodbe smo potrebovali tudi dva pripovedovalca.

Med nastopanjem so učenci zelo uživali, navdušeni pa so bili tudi nad aplavzom, ki so jim ga namenili sončki in ribice.

 

Atletske igre

Za uvod v teden vseživljenjskega učenja smo na razredni stopnji izvedli dan, namenjen atletskim dejavnostim. Pripravila ga je učiteljica Slavka Kozel, izvedli pa smo ga v dveh delih, saj so razredi od 2. do 5. precej številčni.

Tako je bilo v petek, 12. 5. in v torek, 16. 5.  šolsko igrišče preplavljeno s športno zagnanostjo učencev, ki so se pri različnih športnih aktivnostih trudili doseči čim boljši rezultat. Tekmovali niso le med sabo, ampak tudi sami s seboj. Zelo so bili namreč veseli, če so bili v drugem poskusu še boljši kot prej. Pomerili so se v skoku v daljino z zaletom, teku na 60 m in metu vorteksa, vmes so metali na koš in  nižji razredi ciljali stožce z žogo.

Za rekreacijo 4. in 5. razredov je v petek dodatno poskrbelo še vreme, saj so se pred plohami večkrat umaknili v telovadnico. V torek pa je bilo vreme prijaznejše, tako da je bilo učencem 2. in 3. razredov že kar pošteno vroče. Obakrat  so učenci uživali in polni veselja pokazali svoje športne spretnosti.

 

Obisk 3. b razreda v Domu počitka Mengeš v Trzinu

V 3. b razredu smo se na obisk starejših v domu počitka začeli pripravljati že nekaj dni prej. Prebrali smo zgodbico Leva Nikolajeviča Tolstoja Dedek in vnuček, ki govori o odnosih med različnimi generacijami. Pogovorili smo se, da začne starejšim ljudem telo pešati in da jih moramo sprejeti take kot so. Dan pa jim lahko polepšamo že samo z obiskom in pogovorom. Še posebej če ne morejo živeti več doma, člani družine pa jih ne morejo ravno vsak dan obiskati.

Polni pričakovanj smo se v četrtek, 18. 5., odpravili v DPM v Trzinu, kjer so nas prebivalci doma že nestrpno pričakovali. Najprej smo jim zapeli dve pesmici (Bitencovo Muzikantsko in La Kukarača, prirejeno po španski ljudski). Zaigrali smo jim tudi lutkovno predstavo Tobija (Florijan Zdenek), ki govori o psičku, ki si ni všeč. Za zaključek pa je vsak iz papirja zgibal svojega psa. Otroci so pomagali tudi tistim starejšim, ki niso več tako spretni, kot so bili včasih.

Ob koncu srečanja so se nam prebivalci doma z nasmehom na ustih zahvalili in nas povabili, da jih še kdaj obiščemo. Mi pa smo se s prijetnim občutkom, da smo nekomu polepšali dan, vrnili v šolske klopi.

Bodoči prvošolčki na obisku

V torek, 16. 5., so učenci 1. razredov gostili bodoče prvošolčke. K ribicam so prišle na obisk lisičke. Druženje so pričeli s spoznavno igro. Nato so učenci zapeli pesmico Osliček gre v gozdiček, otroci iz vrtca pa so jim pogumno zapeli Pleši, pleši črni kos v poljskem jeziku. Po razgovoru o tem, kako poteka šolski dan, so se razgibali z matematično igrico. Če jim je učiteljica  Mateja Košir pokazala veliko žival, so vstali, če je bila žival na sličici majhna, pa počepnili. Velik medved in majhna mravlja pa sta jih popeljala do zgodbice Anje Štefan Mravljica k medvedu gre. Prvošolci in otroci iz vrtca so pri uri tako imenitno sodelovali, da so na koncu še v parih zgodbico ilustrirali.

Sončke pa so obiskale veverice in nekaj čmrljev. Učenci so bodočim prvošolčkom zapeli angleško pesmico A robot in slovensko Na okno tok-tok. Učiteljica Branka Kralj Čižmešija jim je nato prebrala zgodbo Svetlane Makarovič Sračje gnezdo. Ko so se o zgodbi temeljito pogovorili, so vsi otroci izdelali srako Poldija iz papirja. Med obiskom je učiteljica ugotovila, da se otroci iz vrtca že znajo držati šolskih pravil, lepo sodelujejo in štejejo že kar čez 20. Zato pravi, da je prav, da jeseni pogumno prestopijo šolski prag.

Kralj, ki ni maral starih ljudi

Tudi v prvem razredu so se pogovarjali o odnosih med različnimi generacijami. Učiteljica Mateja Košir in knjižničarka Melita Rus sta preko pravljice Kralj, ki ni maral starih ljudi, učencem pokazali, da je sožitje med mladimi in starimi še kako pomembno. V zgodbi je kralj dal pobiti vse starejše ljudi, saj naj bi bili čisto nekoristni. Eden izmed fantov pa ni imel srca, da bi dal ubiti svojega očeta, zato ga je skril. Nekega dne se je okrog kralja ovila ogromna kača in nihče ni vedel, kako naj ga reši. Pogumni fant pa je stekel po nasvet k svojemu očetu. Predlagal mu je, naj h kači prinesejo miško in tako bo sama spustila kralja in se odplazila za plenom. Tako se je tudi zgodilo. Ko je bil kralj rešen,  je vprašal mladeniča, kako se je domislil rešitve. Povedal mu je, da mu je svetoval oče, ki ga skriva. Kralju je postalo žal, da je izdal krut ukaz in ga takoj preklical.

Ribice so se odločile, da bodo pripravile dramatizacijo zgodbe. Razdelile so si vloge, vadile, vadile in vadile. Ko so predstavo izpilile, pa so se opogumile in na premiero povabile učence iz 3. b. Tretješolce je zgodba zelo pritegnila, zato so dogajanje ves čas pozorno spremljali. Hm, pa še zgodba jim je dala misliti …

Prispevke pripravila: Ana Lončar Burjek

 

Morda vam bo všeč tudi...

Dostopnost